למעלה ממאה נערים ונערות ממדינות אירופה ובהן רוסיה, אוקראינה, איטליה, גרמניה, הונגריה, צרפת וספרד, לומדים בימים אלה בחריצות רבה נושאים שונים ביהדות. בחודש הקרוב הם צפויים לקבל חוברות שישלח לקהילות השונות אגף ‘מורשה’ של ‘מרכז רבני אירופה’, עם עיקרי היהדות וקיום המצוות כחלק ממגוון תכניות חינוכיות של חיזוק ערכי היהדות (חסד, נתינה, הקשבה לזולת ועוד). חלק מהנערים והנערות הם ממשפחות שאינו יודעות דבר על היהדות. שיאו של הלימוד, עליו הם נבחנים, הוא מסע ברחבי ארץ ישראל להכרת היהדות ושמירת המצוות.

הרב יוסף ביינהקר מנהל אגף ‘מורשה’ במרכז רבני אירופה ציין כי מטרת המסע כמו גם ההפעלות מסביב כל השנה היא להביא זהות יהודית לילדים וילדות שלא זוכים לחוש שבת או ימי שבוע כמו יהודים, כיוון שאינם מתגוררים בסביבה יהודית, באמצעות פעילות סביב השנה ובפרט בחגים.

פרויקט הדגל הוא מסע בני ובנות מצווה לישראל, שמסכם לימוד נושאים יהודיים במשך 3 חודשים, ואשר נמשך שבוע ברחבי ארץ ישראל, בו משתתפים הנערים והנערות. במהלך המסע בישראל הם חווים חוויות רבות, נהנים מאטרקציות וטיולי שטח, פוגשים סופר סת”ם ועוד שורה ארוכה של אירועים והפתעות. השנה יתקיים המסע בתאריכים כ”ו אדר א’ – ג’ אדר ב’ תשע”ט (3-10/03/2019).

כמו בשנים קודמות גם הפעם שותף נאמן למסע הוא הרב אליהו איידלקוף, מנהל הקרן לפיתוח יהדות אירופה שמעניק סיוע רב לארגון מורשה ולמרכז רבני אירופה במהלך השנה כולה.

שיאו של שבוע המסע הוא טכס בר/בת מצווה שנערך לילדים בכותל המערבי בו מוענקים לילדים תפילין, (אותם הם מניחים ברחבת הכותל המערבי), ולבנות מוענק פמוט ייחודי להדלקת נרות שבת קודש. באירועים צפויים להשתתף הרבנים הראשיים הג״ר יצחק יוסף והג״ר דוד לאו, חברי כנסת, אישי ציבור אנשי עסקים בכירים וראשי ‘מרכז רבני אירופה’.
זו השנה העשירית שבה יתקיים הפרויקט המיוחד שבנוסף לסיורים ולאטרקציות, מתקיימות בו גם פעילויות חינוכיות-חברתיות.

במהלך המסע בישראל, שנמשך שבוע ימים, הצעירים מבקרים במקומות קדושים בכל רחבי הארץ ויחוו הזדמנות מיוחדת להעמיק את הקשר שלהם עם המסורת היהודית והחיים בישראל. את הנערים ילוו רבני הקהילות ונשותיהם מערי המוצא שלהם ולאורך כל הביקור מוצמד לכל קבוצה מדריך הדובר את שפתה.

בנוסף לסיורים ולאטרקציות, יתקיימו גם פעילויות חינוכיות-חברתיות. חלק מהפעילויות ייערכו במסגרת הנפרדת של כל קבוצה וקבוצה וחלק במסגרת הכללית של המשלחת כולה. התוכנית נבנתה באופן שבו לכל אורך הימים שמים דגש על מה יכולים הנערים והנערות לקחת מהחוויה להמשך חייהם.