מאות מזוזות פסולות שהוחלפו או תוקנו, מאות זוגות תפילין שתוקנו, מאות סטים מהודרים של ארבעת המינים שנשלחו לעשרות קהילות יהודיות שאין באפשרותם להשיג ד’ מינים כשרים ומהודרים במקומותיהם, זו היא הפעילות הענפה של ‘מרכז רבני אירופה’, לקראת חגי תשרי הבעל”ט. במקביל, לקראת חגי תשרי שיגר ‘מרכז רבני אירופה’ שורה של פרסומים למאות קהילות יהודיות ברחבי אירופה, במגמה לסייע לרבני הקהילות להעביר לבני קהילותיהם את משמעויות החגים השונים.

זו השנה השביעית ש’מרכז רבני אירופה’ שולח סופר סת”ם מישראל לקהילות יהודיות באירופה במטרה שיבצע בדיקת תפילין ומזוזות. הסופר המפורסם הרב חיים גלינסקי ביקר בחודש האחרון בגרמניה, פולין, לטביה, רוסיה, אוקראינה, הולנד וצרפת ובדק מאות זוגות תפילין ומזוזות. בכל מקרה בו נתקל בפסול או בשאלה הוחלפו או תוקנו הפרשיות.

במסגרת הסיוע לרבני הקהילות באירופה נשלחה אליהם סדנת החינוך ‘מתדלקים’ שהופקה לקראת חגי תשרי על ידי אגף ‘מורשה’ של ‘מרכז רבני אירופה’ בסיוע קרן ‘מרומים’. מדובר בסדנה ייחודית לחגים ראש השנה, יום כיפור, סוכות ושמחת תורה. הסדנה שהופקה ע”י הגב’ מ.מנדלזון מלווה בסרטוני אנימציה ייחודיים המקיפים את כל חגי תשרי ומתורגמת לשפות שונות שכל רב/רבנית יוכלו בשיטת ‘עשה זאת בעצמך’ להקרין אותם בפני הילדים. הסדרות מונגשת עבור ילדים בבתי ספר יהודיים וסאנדיי סקול בערים השונות באירופה.בסדנה חווים הילדים ולומדים בדרך מרתקת וחווייתית, על חגי תשרי כאשר כל חג מהווה תחנת דלק של אנרגיה ודלק יהודי אותו מקבלים מהתוכן המרכזי של החג, ומתמלאים בכח לקראת השנה הקרובה.
בסדנה, סדרת סרטונים המותאמת אישית לכל חג (בנוסף לאופציה של סרט מלא) המציגה את ”משפחת הולידיי“ היוצאים למסע מרתק בדרכים ומתדלקים בתחנות דלק מפתיעות שם הם לומדים על כל חג ותוכנו, ומתמלאים בדלק ייחודי ויהודי המתאים למהות החג. הסדנה מותאמת גם לפעילות מקיפה וכוללת על כל החגים יחד ולכל חג בנפרד.

התוכנית עשירה ומגוונת וכוללת לראשונה חוברת עבודה קלילה וחווייתית לכל ילד כסיכום ומשוב על התכנים הנלמדים. זאת לצד מיכל דלק אישי שיתמלא במהלך הסדנה, בנוסף להפעלות מגוונות, משחקים מפעילים, יצירה העוסקים בחגים השונים ומעבירים את המסר באופן חדשני ומרתק.

כמו כן מרכז רבני אירופה הוציא זו השנה תשיעית מאות סטים מהודרים לעשרות קהילות יהודיות שאין באפשרותם להשיג ד’ מינים כשרים ומהודרים במקומותיהם. הסטים נארזים באריזה ייחודית השומרת על טריותם ועל שלמותם, והן מסווגות לפי דרגות כשרות שונות בהכשר רבני EK גוף הכשרות של ‘מרכז רבני אירופה‘.
במקביל לכל הפעילות הענפה והעשירה הזו פרסם ‘מרכז רבני אירופה’ לקראת חודש תשרי מגזין מיוחד ומרשים שנשלח לכל רבני אירופה ולבתי הכנסת ובו סיכום של חלק מהפעילות השנתית הרבה שנעשתה לאורך שנת תשע”ז. במגזין מופיע ראיון מרכזי עם זקן רבני אירופה הגאון הרב משה דוד ליברמן לצד שורה של כתבות בפרסום ראשון על מגוון נושאים.