לקראת חג השבועות השנה הפיץ אגף ‘מורשה’ של ‘מרכז רבני אירופה’, בסיוע קרן ‘מרומים’, סדנה ייחודית לילדים, תחת השם “חללית המצוות 613”. דרך הסדנה ילמדו הילדים בדרך קסומה וחדשנית על משמעות חג מתן תורה והתורה כתורת חיים בתוספת מסרים וערכים חינוכיים לחיי היום יום.

התוכנית, אשר נמשכת כשעתיים ומותאמת לכל הגילאים, מיועדת להפעלה עצמית על ידי רבני קהילות או מורים ומורות, והיא כוללת חוברת הדרכה עם חומרים נלווים. בחוברת מאוגדים כל ההפעלות שיכולים המפעילים לעשות לילדים. כמו כן יש בהן גם מצגות וקבצים שונים המיועדים לכל הפעלה בנפרד. בהפעלות בהן מחולקים חומרים לילדים, תרגם הצוות את החומר לשפות אנגלית, צרפתית, גרמנית ורוסית. בסרטונים יש דיבוב בשפות אלה.

התכנית מיועדת להפעלה בבתי ספר באירופה וכן לתוכניות סאנדיי סקול.

בחוברת ההפעלה שמצורפת לסדנה מוצגים התכנים, הפעילויות (המשתנות בהתאם לגילאים וכמות המשתתפים), והאביזרים הנדרשים לכל שלב באופן ברור ומפורט.

התוכנית המגוונת “אסטרונאוטים צעירים” כוללת סרט ייחודי וסוחף על משמעות המצוות לצד הפעלות מרתקות ומשחק מולטי מדיה בשיתוף הילדים, לצד ערכת יצירה אישית. הסרט נעשה ברמה מרתקת ועכשווית מאד, המציבה את התוכנית ברף הגבוה של התוכניות לבתי ספר.
“נעשה ונשמע”, היא הפעלה מרתקת בשיר, משחק בתנועה בשיתוף הילדים על בחירת עם ישראל בתורה מכל האומות, וחלקם של הילדים כערבים.

במשחק מולטימדיה חוייתי, בשם “מוקשים בחלל”, יתכוננו הילדים למתן תורה וייחשפו למגוון תכני החג.
“התורה: מרכז הבקרה שלי”, עשרת הדברות בערכת יצירה אישית לכל ילד כמזכרת.

בסיום התוכנית מקבל כל ילד תעודת אסטרונאוט היהודי הבכיר והנבחר בתום מסע מוצלח שך 49 יום בחלל.

את הסדנאות ערכה והפיקה הגב’ מושקא מנדלזון בסיוע אגף מורשה שע”י מרכז רבני אירופה בניהולו של הרב מנחם מרגולין. את סרט האנימציה הפיק ר’ דורון הגי מחברת ‘פני מלך’.

הרב אריה גולדברג סמנכ”ל מרכז רבני אירופה מוסר כי לאור ההצלחה וההדים הרבים שנחלו התוכניות הקודמות לחגי תשרי, חנוכה, ט”ו בשבט, פורים ופסח, בבתי הספר היהודיים ובמסגרת סאנדיי סקול, הוחלטו להפיק גם תוכנית ייחודית לחג השבועות. התגובות המשבחות מלמדות כי אכן המטרה הושגה. “מחמם את הלב לדעת שרבבות ילדי ישראל מהארץ ומהעולם מקבלים את אותה תוכנית, מושקעת, מקצועית וחווייתית, שנעשתה בליווי צוות בעל ניסיון רב שנים בהפעלה של תוכניות בשטח”, אמר הרב גולדברג.