החיבור בין חידושי הטכנולוגיה לעולם הרבנות ובעיית ההתבוללות והדרכים להתמודדות יעמדו במרכז כנס הרבנים השנתי של “מרכז רבני אירופה” שיתקיים אי”ה בכ”ב-כ”ד אדר ברומא. הרבנים ישמעו על האפשרויות שפותח בפניהם מאגר רישום נישואין עולמי, על כלים פרקטיים לבעיית העגינות ושורה של חידושים בעולם הכשרות ופתרונות טכנולוגים לשבת.

נושאים נוספים שיידונו יהיו כיצד יכולים רבני הקהילות לעורר את הזהות היהודית בקרב יהודים שאינם רשומים בקהילה? וכיצד ניתן להסביר את חשיבות טהרת הבית היהודי לזוגות צעירים הרחוקים מאורח חיים דתי.
פאנל מיוחד יעסוק בנושא קירוב סטודנטים ליהדות ושמירת מצוות. בראש הפאנל יעמדו הרב יעקב יצחק בידרמן מוינה והרב זאב איווס שעוסקים בתחום.

בכנס צפויים לשאת דברים המרצה הנודע הרב מרדכי נויגרשל, הג”ר משה הלפרין מרבני מכון טכנולוגי להלכה, הרב חזקיהו סאמין מנהל המחלקה לרבנות ונישואין במשרד הדתות ושורה של רבנים ודיינים ממדינות אירופה.

מנכ”ל מרכז רבני אירופה הרב מנחם מרגוליןאומר: “הכנס השנתי, אשר נערך במימון ‘קרן חוליא’ שמיסודה של קרן מתנאל ומנהלה מר אלברט אפללו שנטלה חסות עליו הוא אינטנסיבי מאוד, נדונים בו שורה ארוכה של נושאים, שרק את חלקם פירטנו. לכנס השנתי יש חשיבות רבה בעצם המפגש בין רבנים מכל קצוות אירופה, שבוחנים יחד נושאים מגוונים ומחווים דעה מניסיונם, בבחינת איש את רעהו יעזורו.

בהתייחס לנושא הכנס אמר סמנכ”ל מרכז רבני אירופה, הרב אריה גולדברג: “גייסנו שורה של מרצים ורבנים הנחשבים למובילים בתחומם במטרה להבטיח את התועלת הלכה למעשה של הנושאים החשובים שיעלו בכינוס ונמצאים על שולחנות הדיונים במרבית הקהילות היהודיות באירופה”.

הכנס ייערך בשיתוף פעולה עם רבני איטליה, שמציינים כי “כינוס כזה של רבני אירופה מהווה חיזוק ועידוד לקהילה היהודית המקומית ולפעילות היהודית בעיר”.

במהלך ימי הכינוס יתקיים פאנל מיוחד ‘הלכה למעשה’ עם חברי נשיאות ומועצת ‘מרכז רבני אירופה’ שישיבו לשאלות הרבנים”.

ביום שלישי בערב יתקיים ‘דינר’ מיוחד, בהשתתפות הרבנים מאירופה, ובו יתארחו ראשי הממשל המקומי לצד בכירי האיחוד האירופאי, שצפויים לשאת בו דברים והכרזה מיוחדת שנשמרת עבור הכינוס.