יין חדש מסדרת MERLOT היוקרתית משווק בשבועות האחרונים בריכוזים היהודיים באירופה, כאשר הוא תחת כשרות EK של ‘מרכז רבני אירופה’ בפיקוח הגאון הרב ירמיה כהן אב”ד פריז. היין זכה לביקוש רב, לצד הבעת קורת רוח רבה על הדאגה של אנשי ‘מרכז רבני אירופה’ להוספת מוצרים כשרים בשווקים האירופאיים.

מדובר בסדרת יין יוקרתית של זני ענבים אשר גדלים בדרום צרפת קרוב לגבול ספרד, אזור הידוע באיכות היין שלו. הסדרה הייחודית מופקת בכמויות מוגבלות של 15,000 בקבוקים. בימים אלו יקב תבור משיק שני יינות בסדרה. לכל יין בסדרה יש סיפור אישי מורכב אשר החל את דרכו על קרקע משובחת, בחלקות קטנות אשר גודלו ביבול נמוך וטופלו בקפידה רבה. הענבים המצטיינים נבצרו בבציר ידני וסלקטיבי, כאשר הבציר נעשה אך ורק על ידי יהודים שומרי מצוות.

היין הועבר להתיישנות בחביות עץ אלון צרפתי חדשות למשך זמן ארוך ולאחר מילוי הבקבוקים התיישן היין במרתפי היקב על מנת להעניק לו מורכבות ועומק נוספים. כל זה נעשה בתשומת לב רבה וטיפול קפדני, תחת פיקוח הלכתי ממושך, עד להגעה לרמת דיוק ולהרמוניה של טעמים.

תנופת פעילות במערכת הכשרות EK

מערכת הכשרות EK שבפיקוח הגאון הרב ירמיה כהן אב”ד פאריז ואשר נוסדה ומלווה על ידי ‘מרכז רבני אירופה’, נמצאת בחודשים האחרונים בתנופת פעילות מרשימה ברחבי אירופה. שורה ארוכה של מפעלי מזון שונים ביקשו מחברי ועד הכשרות להגיע לפגישות כדי להציג בפני הרבנים את התוצרת שהם מעוניינים לשווק בשוק היהודי באירופה.

למפגשים הללו קודמים שורה ארוכה של שיחות טלפון ומסמכים שמעבירים בעלי המפעלים לרבני מערכת הכשרות EK שבפיקוח הגאון הרב ירמיה כהן אב”ד פאריז, ותחת ניהולו של הרב יוסף מינסקי, שעוסק זה עשרות שנים בתחום כשרות המזון ונחשב למומחה בעל שם.

עד עתה פנו אל מערכת הכשרות EK חברות באירופה העוסקות בשיווק מוצרי חלב, מפעלים העוסקים בייצור מוצרי מזון שונים או תבלינים, גופים העוסקים בשיווק ירקות עלים ללא תולעים ופירות ויקבים. כל אחד מהפונים נדרש להעביר את כל המסמכים שיעידו על האפשרות שניתן להעניק לו כשרות. בהמשך, תגיע משלחת של מפקחים, בראשות הרבנים, שתבדוק בשטח המפעל עצמו שהכול אכן כפי האמור במסמכים. רק לאחר מכן יוחלט מי יהיה המשגיח שיפקח על הכשרות.

זה המקום לציין שבמסגרת מערכת הכשרות של ה-EK מועסקים רבנים ומשגיחי כשרות בעלי ידע וניסיון רב בהשגחה ובפיקוח, שלפני קבלתם לעבודה במסגרת מערכת הכשרות הם עוברים מבחנים אצל הגאון הרב ירמיה כהן אב”ד פאריז או אצל הרבנים העומדים בראש מערכת הכשרות. מאמץ רב מושקע להבטיח שההשגחה תעשה על ידי מי שמתגוררים במקום ודוברים את השפה, מה שמבטיח כשרות איכותית מחד ומאידך עלויות נמוכות שבסופו של דבר מתורגמות למחיר שווה לנפש לצרכן שומר הכשרות.

במערכת הכשרות EK מציינים כי כבר כיום יש במסגרת הפיקוח שלה עשרות מפעלים במדינות בלגיה, ספרד, רומניה, צרפת אוקראינה, יוון, פולין והונגריה אשר התוצרת שלהם משווקת ברחבי אירופה, דבר שמקל מאוד כל שומרי הכשרות, שנהנים ממוצרי מזון שבעבר לא היו כלל על המדפים.