הרבנים ביקרו שער ברנדנבורג, אשר מהווה כיום את אחד מסמליה החשובים ביותר של ברלין, גרמניה.

הרבנים, בלבושם המסורתי, נעמדו בחצי גורן אל מול השער כאשר מולם ניצבים נציגות של ילדים יהודיים, בני 12-13, חובשים כיפות לראשם וחוטי ציצית משתלשלים מבגדיהם, אשר לומדים בבית הספר היהודי המסורתי בעיר. בתווך ניצבו שורה של עתונאים מכלי תקשורת מקומיים שסיקרו את הארוע הייחודי, לצד תושבים ותיירים מזדמנים שהביטו בעניין במתרחש.

הגאון הרב יהודה טייכטל, רב הקהילה היהודית פתח בדברים בגרמנית ואמר: “אנחנו ניצבים כאן כהמשך לעבר הנורא שידע העם היהודי בגרמניה ומתוך הערכה למדינה על האפשרות לקיים חיים יהודיים”.

אחריו דיבר הרב דוד גבירץ, מנהל בית הספר תלמוד תורה ברלין. בגרמנית אמר: “גדולי תורה יהודיים מפורסמים כמו רבי יהונתן אייבשיץ, רבי צבי הירש אשכנזי ה”חכם צבי”, רבי יחזקאל קצנלבוגן, בעל “כנסת יחזקאל” רבי יצחק הלוי הורביץ חיו בהמבורג ועמדו בראשות הקהילה היהודית המפוארת שהיתה בה. “זה לא טבעי שאני נמצא כאן. סבא וסבתא שלי עברו כאן את השואה ואיבדו את היקרים להם מכול. הם איבדו הורים, בני משפחה, חברים לקהילה ואת ביתם. הזיכרון עדיין טרי. רק בהפצת היהדות ובית הספר היהודי שהקים רב הקהילה היהודית בעיר, הרב יהודה טייכטל, הם אלה שעשו את הבלתי ייאמן והביאו אותי דווקא לכאן, כדי להפיץ יהדות וללמד עוד דור של ילדים ונערים כיצד יש לקיים מצוות”.

שניים מהנערים, שעל ראשיהם כיפה גדולה, סיפרו בפני הקהל הרב, בגרמנית ובעברית, על הלימודים בבית הספר והתייחסו גם לאנטישמיות באירופה: “אנחנו כאן התשובה לכל האנטישמים. איננו חוששים מפניכם. איננו יראים לגורלנו. אנחנו הולכים בגאון עם הסממנים היהודיים ללא מורא”.

האירוע המרגש הסתיים בריקוד ענק של עשרות הרבנים.