במהלך יומו השני של הכנס, הגיעו הרבנים אל ‘רציף 17′ בתחנת הרכבת בברלין, שהיתה אחת הנקודות המרכזיות לגירוש 55,000 יהודים מברלין אל גטאות לודז’ ורשה, ריגה ומחנה ההשמדה אושוויץ. שורה של עתונאים מכלי תקשורת בגרמניה ומרחבי אירופה הגיעו לסקר את ביקורם של הרבנים במקום, ולאחר מכן ראיינו אותם והתעניינו בתחושותיהם.

את הטקס פתח הרב שמואל סגל, מנהל מרכז חב”ד ברלין, שנשא דברים קצרים על המקום.

רבה של הקהילה היהודית בברלין, הגאון הרב יהודה טייכטל, שדיבר אחריו אמר דברים קצרים על פשעי הנאצים בשואה לפני 75 שנה בלבד והיחס שיש היום ליהודים שגרים בברלין. בסיום דבריו אמר פרק תהילים והדליק 6 נרות נשמה לזכר שש מיליון היהודים שנספו בשואה.

הגאון הרב ישראל יעקב ליכטנשטיין ראב”ד הפדריישן בלונדון וחבר נשיאות “מרכז רבני אירופה”, צאצא למשפחה שנספתה בשואה, הוזמן להגיד פרק תהילים, במשך דקה ארוכה הוא עמד דומם והתקשה להסתיר את התרגשותו וכאבו. “אני לא יכול להגיד פרק תהילים לפני שאעלה כאן את זכרם של בני משפחתי שנשלחו מכאן באכזריות נוראה אל גיא ההריגה. עמדו כאן סבים וסבתות, אבות ואמהות, ילדים ותינוקות, שגורלם נחרץ בגלל היותם יהודים. אנחנו, צאצאיהם, רבנים בקהילות יהודיות באירופה, ניצבים כאן היום כהוכחה שהיהדות היא נצחית. נצח ישראל לא ישקר”. לאחר מכן אמר פרק תהילים.

תפילת א-ל מלא רחמים נישאה ולאחריה אמר קדיש הרב רון חסיד רבה של גיברלטר.

לאחר הקדיש פרצה באופן ספונטני שירת ‘אני מאמין’ מפי כל הנוכחים כאשר הרבנים הולכים לאורך הרציף ובפיהם שירה שקטה.