עשרות ילדים יהודים מרחבי אירופה התארחו אמש בכנסת במסגרת מסע בני מצווה ייחודי אותו הם מקיימים בימים אלה בישראל. המסע נערך זו השנה השמינית, ביוזמת ארגון ‘מורשה’ ובסיוע ‘מרכז רבני אירופה’ ו’הקרן למורשת הכותל’.

ארגון ‘מורשה’ פועל בקרב קהילות היהודיות ובפרט קהילות הקטנות במזרח ובמערב אירופה להביא זהות יהודית דרך פעילות סביב השנה ובפרט בחגים.

פרויקט הדגל של ‘מורשה’ הוא מסע של בנים ובנות בני/בנות מצווה לישראל, שכולל שבוע של מסע יהודי מיוחד ברחבי ארץ ישראל בו משתתפים הילדים לצד מלווים. בראש המסע עומד הרב מנדי פבזנר מבריסל. במהלך ימי שהותם בישראל מבקרים הילדים בשורה של אתרים ומקומות קדושים. שיאו של המסע הוא טקס בר ובת מצווה בכותל המערבי.

ילדים שאינם מתגוררים בסביבה יהודית, לא זוכים לחוש את ימי החיים היהודיים במשך כל השבוע ובפרט בשבת. המסע בארץ ישראל טווה בליבם של הילדים את הקשר לתורה, ארץ ישראל והקב”ה.

במסגרת המסע שנערך השנה אירחו יו”ר הכנסת, ח”כ יולי אדלשטיין ושר הבריאות הרב יעקב ליצמן נציגות מצומצמת של הילדים לביקור בכנסת, שבמרכזו שיחה של יו”ר הכנסת ושר הבריאות עימם בלשכת יו”ר הכנסת. את הילדים ליוו הרב אריה גולדברג סמנכ”ל ‘מרכז רבני אירופה’, הרב אברהם אבא טורצקי ‘מרכז רבני אירופה’ והרב שניאור טרבניק שליח חב”ד לעיר אולם שבגרמניה.

המארח, יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, ניהל עם הילדים שיחה ברוסית, במהלכה סיפר להם על ימיו כ’אסיר ציון’ ברוסיה במסגרת מאבקו לפני שנים רבות על שמירת זהותו היהודית, ניהול אורח חיים כמצווה על פי התורה ורצון לעלות לארץ ישראל. “תהיו גאים ושמחים על כך שהיום ניתן לנהל אורח חיים יהודי ללא הפרעה, כמו גם להגיע לארץ ישראל”.

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן סיפר לילדים על ימיו כילד שנולד במחנה פליטים בגרמניה לאחר השואה להורים ניצולי השואה. הוא שוחח איתם על חשיבות השמירה על הזהות היהודית של כל אחד ואחת מהם והעניק לכל אחד מהילדים ספר תהילים מתנה בשמו ובשם יו”ר הכנסת.

לפני הענקת ספרי התהילים הראה השר ליצמן לילדים את ספרי התהילים האישיים שיש לו וליו”ר הכנסת, וציין כי במעט הזמן הפנוי שיש לו הוא מקדשם לאמירת פרקי תהילים.

לאחר יציאתם מלשכת יו”ר הכנסת המשיכו הילדים לסיור בכנסת במסגרתו אירחו אותם סגן שר האוצר ח”כ הרב יצחק כהן מש”ס ויו”ר ועדת הכספים הרב משה גפני מ’דגל התורה’.