ישיבת המועצה השנתית של ‘מרכז רבני אירופה’, התקיימה בשבוע שעבר במוסקבה, בהשתתפות עשרים רבנים חברי נשיאות ומועצת ‘מרכז רבני אירופה’ המייצגים את רבני אירופה כולה.

במפגש הועלו, כמדי שנה, שורה של נושאים המעסיקים את יהדות אירופה כולה. הישיבה השנה התקיימה ברוסיה, ואירח אותה הגאון רבי בערל לזאר, חבר ‘מרכז רבני אירופה’ ורבה הראשי של רוסיה. בגלל חשיבות הכינוס והנושאים המועלים בו השתתפו בו גם הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, מחשובי פוסקי ההלכה, וכן הגאון רבי ישראל מאיר לאו, רבה הראשי של תל אביב-יפו ומוותיקי הרבנים בארץ ישראל, בישיבה, הועלו שורה של נושאים ובעיות העומדים על הפרק ואשר נדרשת להם הכרעה, כמו גיורים, התבוללות, שחיטה וקיום מצוות, שגורמים שונים באירופה מבקשים לפגוע בהם. בתום הכינוס יצאו הרבנים עם שורה של החלטות.

בדברים שנשא הגר”י יוסף בני חברי מועצת רבני אירופה, הוא קרא לרבנים להקפיד על כך שהגיורים יהיו כדת וכדין, על פי כל כללי ההלכה המחמירים ביותר, וזאת כדי למנוע בעיות ולו הקלות ביותר. בנושא קיום חופה וקידושין הוא קרא לרבנים להקפיד ולתעד את קיומן ולעדכן את הקהילות היהודיות השונות עליהן, כמו גם את מאגר הרבנות הראשית לישראל, וזאת כדי למנוע תקלות כל שהן.

במהלך הדיונים, שהיו גדושים בנושאים רבים, עלה גם נושא המזון הכשר באירופה. רבים מהרבנים ציינו בהערכה רבה את מערכת הכשרות EK שהוקמה על ידי ‘מרכז רבני אירופה’ ואשר משווקת עופות ברחבי אירופה במחירים השווים לכל נפש. “אין זה דבר מובן מאליו באירופה”, אמרו הרבנים וקראו להרחיב את מעגל המוצרים תחת השגחת EK שמצוי תחת הפיקוח של חשובי הרבנים החברים ב’מרכז רבני אירופה’.

את ההפוגה בדיונים ניצלו הרבנים לקיים ביקור במוסדות הקהילה ברוסיה בראשות הגאון רבי בערל לזאר, שנמצאים בתנופת התפתחות רבה בזכות פעילותו הבלתי נלאית זה שנים רבות ברחבי רוסיה. הרבנים הביעו את התפעלותם והתרשמותם הרבה מהמוסדות והפעילות רבת הזרועות ברחבי רוסיה.