“הבוקר יצאתי ממדינת ישראל, מדינת העם היהודי. שעות ספורות לפני שהמראתי לכאן, נפל טיל בסמוך לביתי בבירת העם היהודי – ירושלים. מיותר לציין את החרדה שאליה נכנסו ילדיי ונכדיי, שנאלצו להיכנס למקלטים על לא עוול בכפם. קשה לתאר את הנזקים הנפשיים שנגרמים להם. כל זה רק בעוון שהם נולדו לעם היהודי. למרות המצב הקשה, עזבתי את הכל ובאתי לכאן, כדי לבקשממך, אדוני הנשיא, לפעול ולהילחם בטרור בשם הדת”, כך אמר הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, עימו נפגש היום, יום רביעי, במסגרת השתתפותו בישיבה השנתית של “מרכז רבני אירופה”, המתקיימת השנה במוסקבה.

במסגרת הכינוס במוסקבה בו משתתפים הגר”י יוסף, הגרי”מ לאו רבה של תל אביב-יפו לצד חברי נשיאות ומועצת רבני ‘מרכז רבני אירופה’ הרבנים הגאונים: הרב גרשון מנדל גרליק מאיטליה, הרב משה ליברמן מאנטוורפן, הרב ירמיה כהן אב”ד פריז, הרב ישראל מאיר ליכטנשטיין מלונדון, הרב בנימין יאקובס מהולנד, הרב מיכאל שמארלא משטראסבורג, הרב יצחק ניאזוב מוינה, הרב משה וייסברגר, הרב בערל לזאר ממוסקבה, הרב ברוך אוברלנדר מבודפשט, הרב יעקב שמאהל מאנטוורפן, הרב אברהם פבזנר מפריז לצד חברי הנהלת ‘מרכז רבני אירופה’ הרב מנחם מרגולין מנכ”ל המרכז והרב אריה גולדברג סמנכ”ל המרכז, ביקרו חברי המשלחת במוסדות התורה והחסד במוסקבה בראשות חבר מועצת רבני אירופה הגאון הרב בערל לאזר.
במפגש עם נשיא רוסיה הודה הנשיא פוטין לראשון לציון על דבריו החמים וביקש ממנו להעביר מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא ידיד אמת של ישראל וידיד אמת של ראש הממשלה. “אני עוקב מקרוב אחר הנעשה בישראל ותומך במאבקה של ישראל שנועד לשמור על שלום אזרחיה. שמעתי גם”, הוסיף פוטין, “על הרצח המזעזע של שלושת הנערים. זהו מעשה שלא ייעשה, ואני מבקש שתעביר את תנחומיי למשפחות”.

במהלך המפגש התייחס פוטין לנשוא השואה וציין כי רוסיה מכירה היטב בטרגדיה של השואה וברצח שישה מיליון יהודים בברית המועצות ובאירופה.הוא ציין את נציגי העם היהודי שנלחמו כתף אל כתף עם הצבא האדום, “היו בהם חיילים פשוטים ורופאים שתרמו תרומה משמעותית למאבק נגד הנאצים”.

פוטין הדגיש כי רוסיה, כאומה, מודעת לכאב ולאובדן – כעם שאיבד יותר מ-20 מיליון איש במלחמת העולם השנייה.הוא סיפר על ביקורו במוזיאון “יד ושם”. “התרשמתי”, אמר פוטין. “הנאצים היו מיומנים בהרג שלהם, ואיש לא יכול להישאר אדיש לכך”.בהמשך, התייחס פוטין ל”יוזמתה של הקהילה היהודית במוסקבה – פתיחת מוזיאון הסובלנות, שמשקף בבהירות את אירועי מלחמת העולם השנייה”.

פוטין הבטיח להיאבק בכל דרך בשנאת יהודים, והביע תודה “לקהילה היהודית” והבטיח כי רוסיה “תמשיך לנהל מאבק חסר פשרות נגד כל גילוי וכל ניסיונות להחיות את האידיאולוגיה הנאצית”.
בתום הפגישה, העביר הראשון לציון את המסר לראש הממשלה, וזה מיהר לברך את הגר”י יוסף על שליחותו החשובה למען עם ישראל.