“על ממשלת ישראל לעשות מעשה, בדמות חקיקת חוק נגד אנטישמיות, ולא להסתפק בגינויים של הממשלות באירופה בעקבות מעשים אנטישמיים”, כך אמר סמנכ”ל מרכז רבני אירופה הרב אריה גולדברג, בישיבה דחופה של ועדת העליה, הקליטה והתפוצות שהתקיימה היום, יום שלישי, בכנסת, בעקבות הפיגוע בבריסל בו נהרגו עמנואל ומירה ריוה הי”ד.
הרב גולדברג אמר כי האנטישמיות מרימה ראש כמעט בכל פינה במדינות האיחוד האירופי. הבחירות לפרלמנט האירופי הוכיחו את הגברת ההקצנה ועלית כוחם של הכוחות פשיסטיים ואנטישמיים.
בדבריו הוא קרא לממשלת ישראל לפנות לראשי כל מדינות האיחוד ולנבחרי הפרלמנט האירופי החדש, לחוקק חוקים ולגזור עונשים שיביאו למיגור האנטישמיות – הן ברמת ביטחון הפנים – הגברת האכיפה, המודיעין והאכיפה, והן ברמת החינוך. הוא גילה כי בפגישה שקיימו לפני חודשיים חברי נשיאות ‘מרכז רבני אירופה’, יחד עם הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, עם נשיא הונגריה, הבטיח הנשיא להחיל חוק שכל אמירה גזענית דינה מאסר.

עוד הוא הוסיף כי בחודש האחרון התקיימה פגישה בין ראשי איגוד הארגונים היהודיים (EJA) באיחוד האירופאי לשגרירי ונציגי 23 מדינות מאירופה וכי השגרירים הזדעזעו לשמוע על רמת האנטישמיות במדינה ואמרו, איש בתורו כי אין לאף מדינה שום תירוץ ויש לפעול לטיפול בנושא. “יש באפשרות ממשלת ישראל להוביל מהלך כללי שיביאו למיגור האנש ימיות”, אמר הרב גולדברג.

בסיום דבריו קמו ממקומם כמה מחברי הכנסת החברים בוועדה לחצו את ידו ואמרו כי יפנו ויפעלו בנושא.