שבוע לאחר שזכה להתחייבות ממשלת נורבגיה להגן על חופש הדת במדינה ולהתנגד לכל ניסיון חקיקה שיאסור על קיום ברית המילה, הצליח מנכ”ל ה-EJA – איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, לגייס תמיכה אירופאית מקיר לקיר למאבק הנמשך שמוביל האיגוד נגד יוזמות חקיקה מרחבי היבשת המבקשים לאסור על עריכת ברית מילה ולאסור על שחיטה כשרה.
שגרירי גרמניה, רומניה, מלטה ונורווגיה, ראש ממשלת פולין לשעבר ומי שכיהן גם כנשיא הפרלמנט האירופאי ג’רסי בוז’ק, נשיא הפרלמנט האירופאי לשעבר האנס פוטרינג, , שר המשפטים לשעבר של ספרד ויו”ר הוועדה לזכויות אדם של הפרלמנט האירופאי, יו”ר וועדת חוץ וביטחון של הפרלמנט האירופאי ועוד עשרות רבות של בכירי פרלמנט הביעו את תמיכתם במאבק ‘איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופאי’ למען חופש דת מלא בפולין ובכל מדינות היבשת.

במהלך הפגישות התריע מנכ”ל האיגוד הרב מנחם מרגולין המשמש גם כמנכ”ל ‘מרכז רבני אירופה’ מפני הסכנה הטמונה באיסורים על קיום המסורת היהודית ביבשת. במהלך הפגישות הסבירו הרבנים מרגולין וטוויל כי השחיטה היהודית אינה מסבה לבעלי החיים סבל גדול מאופן השחיטה האחר המקובל באירופה והדגישו את הציויים שנועדו להבטיח מניעת סבל מהבהמה הנשחטת.

חלק ניכר מהמאמצים מוקדש להפעלת לחץ על ראש ממשלת פולין לקבל את חוות הדעת המשפטית של נציבת זכויות האדם בפולין שכזכור, קיבלה את עתירת ‘איגוד הארגונים היהודיים באיחוד האירופאי’ וכתבה לראש הממשלה שעליו להביא לתיקון החוקה באופן שיתיר את השחיטה הכשרה.
בפגישות נטלו חלק הרב אבי טוויל מנהל הקהילה היהודית באיחוד האירופאי והרב מענדי פבזנר מנהל ארגון ‘מורשה’ לחינוך ילדי ישראל באירופה.

“אנו רואים שבעבודה מסודרת ובהפעלת הקשרים הנכונים נושא חופש הדת זוכה לתמיכה מקיר לקיר” אמר הרב מרגולין. “נמשיך במאבקינו בנחישות וללא פשרות עד לסיום התהליך”.